Wednesday, June 1, 2011

semangat.

aku rase.
satu keperluan untuk menyampaikan.
bukan hanya dengan madah kata mahupun tauladan.

mungkin.
dengan pena aku bisa melukis.
dengan pena pantas ku bicara.
dengan pena kalimah Allah diungkapkan.

AllahuAkbar.

Bismillah....

Thursday, March 4, 2010

MY NAME IS KHAN

ASSALAMUALAIKUM,

pliz muslim, pliz watch MY NAME IS KHAN. is't a very good movie with huge impact in the storyline. its about how beautiful islam is. . . its about us, islam is not only a religion but also our lifestyle. never ashamed if u're islam or u hv to wear scarf. be proud of those things that make you different with non muslim. show to the world that we are not a terrorist, we are muslim, a human being, a servant of ALLAH who is not deserved to be punished, attacked, killed by other human. . .

for those who have time, watch that movie open your mind and watch with your open heart. . .

wslm,
a my name is MUHAMMAD and i'm not a terrorist. . .

Wednesday, March 3, 2010

rindu pada rasul ALLAh

hari nie. . .
bukan hari semalam,
n belom lg hari esok . .

hari nie, aku dapat another GB **0 amount of money from university =)
glad, tapi ingat rezeki tuh dari ALLAH. . . sume nye belongs to HIM.
remember, kita cume meminjam dan duit sebanyak mane, xkan menjamin kejayaan kite di duni mahupun akhirat.

ade orang kate, bile duit banyak, lagi seronok. boleh buat ape saje kat dunia nie, boleh beli ape je yg kite nak dan boleh mendapat penghormatan dari masyarakat sekeliling. inilah manusia, bila tiada iman dan taqwa dalam diri, harta, rupa paras, dan kuasa menjadi ukuran. . . padahal, jika dinilai kembali, ALLAH x pernah melihat dan mengukur manusia ciptaan-Nya selain ukuran iman dan taqwa.

tapi ALLAH MAHA PEMURAH, allahamdullilah, ini rezeki, pinjaman dari tuhan. aku perlu ingat duit itu bukan duit aku sorang, masih banyak lagi tanggungjawab yang harus dilaksanakan pabila ALLAH itu memberi dan melimpahkan nikmat dan kurniaan-Nya pada hamba-Nya. . .

aku akan terus cube untuk melaksanakan segala tanggungjawab itu. Pasti ada yang menilai dan melihatnya. . .

tapi aku rindu pada Rasullulah . . .
ingat aku pada kisah ini,

“Alangkah teringinnya di hatiku andai aku berpeluang bertemu dengan saudara-saudaraku,” ujar Rasulullah sallallaahu ‘alayhi wa sallam.

Suasana hening di pinggiran perkuburan al-Baqi’. Merenung tempat semadi para mukminin yang telah pergi, dan pasti Baginda juga akan menyertai mereka, seperti kita semua.

“Bukankah kami ini juga saudara-saudaramu wahai utusan Allah?” para sahabat melontarkan soalan.

Persoalan.

Jika Nabi sallallaahu ‘alayhi wa sallam merindukan saudara-saudaranya, apakah ada saudara yang lain selain mereka, para sahabat?

“Kalian adalah sahabatku. Ada pun saudara-saudaraku yang kumaksudkan, mereka adalah orang-orang beriman yang belum ada!” jawab Rasulullah sallallaahu ‘alayhi wa sallam. . .

SUBAHANALLAH ..

bayangkan nabi, kekasih ALLAH mencintai orang-orang beriman . . kita patot berusaha ke arah itu. jangan biarkan cinta nabi bertepuk sebalah tangan, rebutlah peluang untuk menjadi kekasih kepada kekasih pencipta seluruh umat manusia. . .

salam sayang dari liverpool . . .

wassalam . . .

Tuesday, February 23, 2010

nothing

assalamualaikum,
nampak nye, it has been a while aku x update blog ini. . . mungkin tiada masa atau tiada kata yang perlu aku kongsikan bersama. . . tapi kadang2 aku lupe yang sebenarnya, ade banyak sangat benda aku nak share . . . ALLAH tak hantar aku ke UK for nothing. it means sumting. . . and of coz sangat berat beban yg perlu dipikul . . .

aku dah beli tiket balik ke Malaysia. . . x sabar gile nak balik. . . last wekend aku ke cardiff melwat langkawians . . . . sangat best. . . last jumpa time kat melaka where at that moment, nobody can guarentee that we can pass the exam . . .to uk . . but now, everything has changed. . . now i'm in Liverpool . . . i got a whole new life here. . . LIVERPOOL is never the same as MALAYSIA... that's for sure. . . nobody can denies that we all fall in luv with UK at first sight. . . =0

easter nie, we plan to go to SPAIN and GERMANY !!!! then TURKI is the next destination during summer, just before going back to MALAYSIA on 20th of june. . .( my mum cant wait for me anymore) . . .n me too of coz. . .

ryte now, study sangat x best. aku amik mudah everything eventhough it's very hard and difficult. . . aku takut.. nanti aku lalai dengan nikmat tuhan ini. . .

Thursday, November 12, 2009

GLASGOW AND EDINBURGH, I'M CUMMING!!!

x sbr, esok nk g manchester lalu bertolak ke glasgow malam esok gak..by car.. haha... tapi kene siapkan assignmnet case-study dulu.. macam bangang je...kene buat sustainable development tok product.. da le kene dlm english =( huh... malas tol.. tapi takpe, demi glasgow....i'm ready for anything... kat luar da makin sejuk..bukan sejuk2 biase tapi menusuk kalbu punye.. nak kuar kene le pakai 3 lapis...huahuahua...

Monday, November 9, 2009

ape nak wat dengan duit nie...

hehe,
aku teringin sgt nak ade camera slr...nikon d300...tunggu duit uni masok...stret aku beli.. cant wait gile...haha

Saturday, October 31, 2009

notts game having the blast

Arini, pukol 5 pagi aku da depart fm liverpool by bus after took only 2 hous nap in chester room.
Lebih kurang kol 7 tuh, aku pn smpi la di notts.. Nott uni is a campus uni, so obviosly their uni mmg chantek n sgt besor.
Siap ade tasik n swan, itik, sume2 tuh.. Mmg btol la org kte rmi gile msian kt uk. Mak aih, penoh gile ngn mamat cina n melayu
Kat cne tuh. Mau beribu gak lah yg muncul... N of coz rmi gile kawan aku kenal.. Dak2 langkawi, kms sume ade..
Siap ade yg aku x kenal name lg.. X sangke rupe2nye 'pain' yg tegor aku tuh is actually my homeroomate kot kt lgkw.
Bodoh nye la aku siap boleh lupe lak tuh. Mmg wt malu jerk kan.. Haha.

Pergh, kt cne aku mkn bnyk giler... Mkn segala jenis masakan melayu yg ade. Almaklumlah, da kempunan n kebulur tym tuh.
N sedup2 lak tuh.. Aku tgk muke dak2 uk nie, sume nye sangap tgk lauk melayu.. Haha.. Ape lah nasib di perantauan.. Huhu
Plg seronok kt cne of coz la jmpe mmbr balik en. Rse mcm xnk berpisah ngn diorg.. Rindu and sangat best ... Huh..
Then pkol 4 ptg cmtuh ktorg g town nottingham.. Bndr die agak jauh fm uni campus but mmg besor gak la..
Bndr diorg siap ade tram tuh.. Best2 tpi ak x sempat naek la.. Sbb rse nye kene byr kot.. Tpi bndr2 kt uk nie aku tgk sume same je.
Kedai yg sme, street2 yg lbh kurang same... Tym tutp pn awal. Haha. Well, penat la plak tulis blog tru blckbry.. Stakat nie je luw.
Skg nie aku on the way to birmingham. Alang2 da kt cni, singgah la rmh pakcik muid dlu... Skg nie aku dlm tren nie.. Tren die lembab je.
Stndrd naek ktm la plak. Tapi sharp la mse die.. Hehe. Bye2