Wednesday, March 3, 2010

rindu pada rasul ALLAh

hari nie. . .
bukan hari semalam,
n belom lg hari esok . .

hari nie, aku dapat another GB **0 amount of money from university =)
glad, tapi ingat rezeki tuh dari ALLAH. . . sume nye belongs to HIM.
remember, kita cume meminjam dan duit sebanyak mane, xkan menjamin kejayaan kite di duni mahupun akhirat.

ade orang kate, bile duit banyak, lagi seronok. boleh buat ape saje kat dunia nie, boleh beli ape je yg kite nak dan boleh mendapat penghormatan dari masyarakat sekeliling. inilah manusia, bila tiada iman dan taqwa dalam diri, harta, rupa paras, dan kuasa menjadi ukuran. . . padahal, jika dinilai kembali, ALLAH x pernah melihat dan mengukur manusia ciptaan-Nya selain ukuran iman dan taqwa.

tapi ALLAH MAHA PEMURAH, allahamdullilah, ini rezeki, pinjaman dari tuhan. aku perlu ingat duit itu bukan duit aku sorang, masih banyak lagi tanggungjawab yang harus dilaksanakan pabila ALLAH itu memberi dan melimpahkan nikmat dan kurniaan-Nya pada hamba-Nya. . .

aku akan terus cube untuk melaksanakan segala tanggungjawab itu. Pasti ada yang menilai dan melihatnya. . .

tapi aku rindu pada Rasullulah . . .
ingat aku pada kisah ini,

“Alangkah teringinnya di hatiku andai aku berpeluang bertemu dengan saudara-saudaraku,” ujar Rasulullah sallallaahu ‘alayhi wa sallam.

Suasana hening di pinggiran perkuburan al-Baqi’. Merenung tempat semadi para mukminin yang telah pergi, dan pasti Baginda juga akan menyertai mereka, seperti kita semua.

“Bukankah kami ini juga saudara-saudaramu wahai utusan Allah?” para sahabat melontarkan soalan.

Persoalan.

Jika Nabi sallallaahu ‘alayhi wa sallam merindukan saudara-saudaranya, apakah ada saudara yang lain selain mereka, para sahabat?

“Kalian adalah sahabatku. Ada pun saudara-saudaraku yang kumaksudkan, mereka adalah orang-orang beriman yang belum ada!” jawab Rasulullah sallallaahu ‘alayhi wa sallam. . .

SUBAHANALLAH ..

bayangkan nabi, kekasih ALLAH mencintai orang-orang beriman . . kita patot berusaha ke arah itu. jangan biarkan cinta nabi bertepuk sebalah tangan, rebutlah peluang untuk menjadi kekasih kepada kekasih pencipta seluruh umat manusia. . .

salam sayang dari liverpool . . .

wassalam . . .

4 comments:

  1. memperbykkn selawt ke ats nya.. =)

    ReplyDelete
  2. iA, thanks for dropping at my blog btw. . .

    ReplyDelete
  3. wlcm..
    sy msh bru dlm berblog ni.. =)

    ReplyDelete
  4. lama dah tak update blog ni..bila nk update??heheh..

    ReplyDelete